Dátum publikácie 21. 08. 2018 Zdieľať článok

Nastavte si iDoklad od A po Z [2. diel – Používateľ]

Author Seyfor Slovensko, a.s. 4 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Je tu druhý diel nášho seriálu o Nastaveniach. Tentokrát sa podrobne pozrieme na záložku Používateľ, kde nájdete všetky osobné nastavenia, ktoré sa týkajú vášho účtu, zdieľania alebo API. Pusťme sa do toho.  

Prejdite si Nastavenie Používateľa podrobne v našom článku a pre lepšie pochopenie si pustite aj video, ktoré vás nastavením prevedie v priebehu necelých dvoch minút.

Začnite tým, že kliknete na ikonku ozubeného kolieska v pravom hornom rohu a z ponuky vyberte záložku Používateľ.

Nastavenie pouzivatel

Nastavte si osobné údaje a súhlas s GDPR

Začnite e-mailom. Automaticky máte predvyplnený ten, na ktorý ste sa do iDokladu zaregistrovali. Na tu uvedený e-mail vám budeme zasielať všetky upozornenia a e-mailovú komunikáciu zo strany iDokladu.

Keď meníte svoju primárnu e-mailovú adresu (napríklad prechádzate zo Zoznamu na Gmail), nezabudnite ju teda zmeniť aj v iDoklade.

Ak si želáte zmeniť iba e-mail, ktorý sa prepisuje na vaše faktúry, zmeňte si ho v nastavení Firmy. Prečítať si, ako na to, môžete v 1. diele nášho seriálu.

Nastavenie pouzivatel 2

Ako ďalšie v poradí si môžete nastaviť nové heslo (to odporúčame z dôvodu bezpečnosti robiť pravidelne). Na zmenu hesla musíte zadať svoje pôvodné heslo. Ak si ho nepamätáte, kliknite na prihlasovacej stránke iDokladu na Zabudnuté heslo a riaďte sa podľa pokynov, vaše prihlasovacie údaje vám odošleme na e-mail.

Ako ďalšie si vyplňte svoje meno a telefónne číslo. Tieto informácie sa potom budú generovať na každej vašej vystavenej faktúre. Ak teda vaše faktúry vystavujú zamestnanci, je dobré, aby vždy toto meno zmenili. Budete mať lepší prehľad o tom, kto danú faktúru vystavil.

Súhlas so spracovaním osobných údajov v súlade s GDPR môžete bez obáv zaškrtnúť. Slúži len na to, aby sme vám raz za čas mohli poslať e-mail, kde vás požiadame o spätnú väzbu. Môžete sa tak podieľať na vylepšovaní iDokladu.  

Nastavte si notifikácie a nič vám v iDoklade neunikne

Ďalšie nastavenie sa týka notifikácií – upozornení, ktoré sa schovávajú pod ikonkou zvončeka v pravom hornom rohu vášho iDokladu. Hneď ako vám príde nové upozornenie, pri zvončeku sa objaví červené číslo.

Vy si môžete vybrať, ktoré notifikácie vám budú chodiť. Rozdelili sme ich do 3 kategórií:

  • Upozornenia – správy zo zákazníckej podpory, informácie o prečítaní odoslanej faktúry odberateľom.
  • Prevádzkové – informácie o automaticky načítaných výpisoch z banky, pravidelných faktúrach, automaticky odoslaných upomienkach a ďalšie.
  • Dôležité – upozorňujú napríklad na dosiahnutý limit pre platiteľov DPH.

Dôležité notifikácie vám budú chodiť vždy, Upozornenia a Prevádzkové, len keď si ich v tejto časti zaškrtnete. Nezabudnite kliknúť na Uložiť.

Nastavenie pouzivatel 3

Umožnite svojim kolegom prístup do iDokladu

V sekcii Zoznam používateľov môžete umožniť prístup ku svojim faktúram až 9 ďalším používateľom (v závislosti od predplatného, ktoré ste si zaplatili). Tento prístup je omnoho bezpečnejší než zdieľať s inými používateľmi vaše heslo. To za žiadnych okolností neodporúčame, nezlučuje sa to totiž so základnými pravidlami internetovej bezpečnosti.

Namiesto zdieľania hesla stačí kliknúť na Pridať používateľa, vyplniť e-mail a odoslať pozvánku. Tú musia kolegovia prijať do 24 hodín, inak prestane platiť (potom ju, samozrejme, môžete odoslať znovu).

Ak už máte faktúr vyše hlavy a prestávate to zvládať, môžete kliknutím na Hľadať najbližšieho účtovníka otvoriť mapu, kde nájdete najbližšieho účtovníka z našej databázy overených profesionálov.

Nastavenie pouzivatel 4

V prípade, že využívate API, nájdete ako ďalšie v poradí Nastavenia API. Uvidíte tu unikátny client ID a client secret. Tieto prihlasovacie údaje potrebujete na prepojenie aplikácie s iDokladom. Ak sú políčka prázdne, kliknite na Generovať a získate potrebné údaje.

Nastavenie pouzivatel 5

Prepojenie účtov slúži na spojenie vášho účtu na iDoklade napríklad s Facebookom alebo Google účtom.

Na Založiť novú firmu kliknite vtedy, keď chcete pod jedným účtom a heslom do iDokladu spravovať viac firiem či pobočiek. Podmienky pri založení sú rovnaké ako pri založení nového účtu – pre každú pridanú firmu teda potrebujete nové predplatné.

Súvisiace články

Návod: ako si v mobilnej aplikácii iDoklad nastavíte cenník a sklad

21. 05. 2021 2 minúty čítania 0
Prečítať článok

Návod: ako mobilnú aplikáciu iDoklad prepojíte s bankovým účtom

21. 05. 2021 3 minúty čítania 0
Prečítať článok