Dátum publikácie 02. 10. 2019 Komentáre 0 Zdieľať článok

Najčastejšie otázky používateľov iDokladu – Používateľ

Author Seyfor Slovensko, a.s. 3 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Prihlasovacie údaje, zdieľanie účtu s kolegom alebo prepojenie s inými aplikáciami. Zložitejšie i jednoduchšie. Prečítajte si ďalší článok s odpoveďami na najčastejšie otázky na zákaznícku podporu iDokladu.

Používateľ

Kde si môžem zmeniť prihlasovacie údaje do iDokladu?

Kliknite na Nastavenia – Používateľ – Prihlasovacie údaje. Tu vyplníte novú prihlasovaciu adresu aj heslo. Po kliknutí na Uložiť vám na e-mail príde správa s potvrdením.

Screenshot 2019-09-02 at 08.18.49

Pozor, prihlasovací e-mail nie je ten istý, čo e-mail kontaktný. Ak chcete zmeniť kontaktný e-mail (ten, ktorý sa zobrazuje na faktúrach), choďte do Nastavení – Firma. 
Ak chcete zmeniť heslo, musíte z bezpečnostných dôvodov poznať aj svoje pôvodné. V prípade, že ste ho zabudli, obnovte si ho cez prihlasovaciu stránku kliknutím na Zabudnuté heslo.

Screenshot 2019-09-02 at 08.20.14

iDoklad vás pri tvorbe nového hesla nijako neobmedzí, ale odporúčame, aby malo aspoň 8 znakov a obsahovalo čísla, malé aj veľké písmená a na škodu nie sú ani iné špecifické znaky ako pomlčka alebo podčiarkovník. Nemusíte sa však báť, naše servery sú proti útokom na heslá dobre zabezpečené.

Čo keď sa nechcem s kolegom deliť o tie isté prihlasovacie údaje, ale chcem mu umožniť prístup do iDokladu?

Kliknite na Používateľ, choďte na stránke dole na Zoznam používateľov a kliknite na Pridať používateľa. Tu zadajte e-mailovú adresu kolegu, ktorému chcete umožniť prístup. Následne mu príde e-mail s pozvánkou, ktorú musí potvrdiť do 24 hodín. Ak to nestihne, musíte ju odoslať znovu.

Na tom istom mieste prístupy ďalších používateľov v prípade potreby zrušíte.

Screenshot 2019-09-02 at 08.21.37

Prístup môžete umožniť napríklad aj svojej účtovníčke, sama si teda vyexportuje dáta do účtovných systémov. 

Používatelia so zdieľaným prístupom vidia všetku fakturáciu vrátane nákladov a môžu ľubovoľne zaobchádzať s dokladmi. Nezmenia však nastavenia – napríklad sadzbu DPH alebo číselný rad. Tie zmení len majiteľ účtu.

Ako si prepojím iDoklad s inou aplikáciou?

V sekcii Nastavenia – Používateľ choďte dole na Nastavenia API. Tu si kliknutím na Generovať vytvoríte client ID a client Secret Kódy. Potom ich vložíte do aplikácie, s ktorou chcete iDoklad prepojiť. 

Aplikácia však musí prepojenie umožňovať. Vyriešite tak napríklad prepojenie s e-shopom alebo CRM systémom.

Screenshot 2019-09-02 at 08.22.32

Ak v katalógu vaša aplikácia nie je, prepojíte ju tiež, ale vy (alebo váš IT technik) musíte toto prepojenie naprogramovať. Ak máte základné znalosti programovania, nie je to nič zložité, viac informácií nájdete na app.idoklad.sk/developerportal.
Každá operácia, ktorá sa prenesie z iDokladu do aplikácie alebo opačným smerom, spotrebuje rôzny počet API požiadaviek. Napríklad prijatie faktúry a jej evidencia v iDoklade spotrebuje 3-5 požiadaviek. V slovenskej legislatíve iDokladu je počet požiadaviek neobmedzený a API obsahuje len Prémiové predplatné.

Kde si v iDoklade pod tým istým e-mailom založím ďalšiu firmu?

Sekcia Nastavenia – Používateľ – Založiť novú firmu.

Screenshot 2019-09-02 at 08.28.20

Stačí vybrať legislatívu (SR alebo ČR) a firmu založíte jedným kliknutím.

Screenshot 2019-09-02 at 08.24.46

Firma však bude prázdna a musíte si všetko znovu nastaviť. Napríklad typ platiteľa, fakturačné údaje alebo číselný rad. Venujte nastaveniu niekoľko minút, nech máte všetky doklady a ich vystavovanie v poriadku. Využite na to náš podrobný návod.

Súvisiace články

Návod: ako si v mobilnej aplikácii iDoklad nastavíte cenník a sklad

21. 05. 2021 2 minúty čítania 0
Prečítať článok

Návod: ako mobilnú aplikáciu iDoklad prepojíte s bankovým účtom

21. 05. 2021 3 minúty čítania 0
Prečítať článok