Prípadová štúdia z magazínu Akčné ženy

Vďaka iDokladu ma začalo baviť fakturovanie, hovorí zakladateľka magazínu Akčné ženy Martina Novotná

Magazín Akčné ženy založila podnikateľka Martina Novotná, keď zistila, že na Slovensku chýba web s obsahom pre podnikavé ženy. Projekt sa pekne rozbehol – za štyri roky s ním zorganizovala vyše 200 eventov, na ktorých sa stretlo viac ako 10 000 žien, publikovala s tímom viac než tisíc článkov a vybudovala obrovskú komunitu aktívnych žien zo Slovenska a Česka, ktoré sa navzájom inšpirujú a podporujú. A to aj vďaka iDokladu, ktorý uľahčuje prácu celému tímu.
Čítajte ďalej
Martina Novotná
Akčné ženy
Podnikateľ: Martina Novotná Oblasť podnikania: časopis a podujatia pre podnikavé ženy Web: akcnezeny.sk Zdieľať článok:

Chcela som sa s ostatnými matkami baviť aj o iných veciach ako o plienkach

Projekt Akčné ženy vznikol, keď jeho zakladateľka Martina Novotná počas materskej dovolenky hľadala odpovede na svoje otázky, ktoré sa týkali podnikania. Zistila, že na slovenskom internete neexistuje miesto, kde by sa mohli podnikavé ženy stretávať a navzájom si poradiť.

„Ženské magazíny písali iba o celebritách, nie o reálnych ženách, ktoré išli za svojím snom a vybudovali úspešné podniky. Takých žien je mnoho, len im vtedy nikto nevenoval priestor. Sledovala som v tom čase veľa úspešných podnikateľov a všetci opakovali, že aby podnikateľ mohol rásť, potrebuje mať podporu ľudí s rovnakými cieľmi. Tak prišiel nápad vytvoriť komunitu. Chcela som sa stretnúť s ďalšími mamičkami, ktoré sa tak ako ja nechceli baviť len o plienkach,“ vysvetľuje svoj nápad Martina Novotná.

Martina najprv spustila Akčné ženy ako online magazín s podnikateľskými radami a inšpiratívnymi príbehmi úspešných slovenských podnikateliek. Ale pretože chcela vytvoriť komunitu, ktorá sa inšpiruje aj v offline svete, začala pod značkou Akčné ženy organizovať workshopy a vzdelávacie akcie. „Najčastejšie chodia na naše akcie podnikateľky s malým alebo stredným biznisom, prípadne ambiciózne ženy, ktoré nevedia, ako začať. Ako sme sa rozrastali, začali na eventy Akčných žien chodiť dokonca aj muži,“ usmieva sa Martina.

„Na projekte ma najviac baví stretávať sa so ženami, ktoré nevedeli, čo chcú v živote robiť, ale dnes majú vďaka našej komunite dve vydané knihy alebo úspešnú firmu. A to celé len vďaka vzájomnej podpore a inšpirácií od ostatných. Za 4 roky sme pozbierali množstvo takýchto príbehov,” hovorí Martina.

blank

150 000 čitateľov mesačne

Postupom času pridala Martina k značke Akčné ženy ďalšie vzdelávacie weby. Okrem českej verzie Akční ženy vytvorila napríklad web Akčné mamy s témami na mieru podnikavým matkám alebo lifestyle magazín Svet ženy. Pre každý portál má Martina vlastný redaktorský tím, ktorý sa skladá hlavne z členiek komunity.

„Prvú autorku Sašku Vrábelovú som získala tak, že som s ňou urobila rozhovor, a potom pre nás začala pravidelne písať podnikateľské rady. Na našom prvom evente som spoznala svoju budúcu webadminku, inde zase účtovníčku, z ktorej sa stal náš master financií,” spomína Martina.

Martiny sa veľa ľudí pýta, ako vlastne zarába, keď „len“ radí podnikateľkám a buduje komunitu. Aj keď to na prvý pohľad nemusí byť zrejmé, Akčné ženy sú pre Martinu úspešným biznisom. „Naše zdroje príjmov plynú z eventov a od mediálnych partnerov, ktorí u nás majú reklamu. Na weby príde okolo 150 000 čitateľov mesačne a cieľovka pozná naše kvality, takže o reklamných partnerov vďakabohu núdzu nemáme,“ vysvetľuje Martina.

iDoklad šetrí čas celému tímu Akčných žien

Martina Novotná vedie s tímom projekt v CRM systéme od spoločnosti RAYNET, kde napríklad eviduje reklamných partnerov a spravuje kalendár eventov. V RAYNETe tiež používali fakturačný modul, ale ten vývojári RAYNETu prestali podporovať, pretože fakturácia nebola ich špecializáciou a chceli rozvíjať predovšetkým funkcie CRM. Tak sa Martina Novotná dostala k iDokladu, ktorý jej priamo v RAYNETe odporučili ako náhradu.

blank

V iDoklade funguje Martina Novotná aj so svojím tímom. Každý si v iDoklade vystavuje faktúry sám a zároveň v ňom majú všetci prehľad nad financiami. V súčasnosti Akčné ženy vystavia v aplikácii okolo stovky faktúr mesačne. „Zo začiatku sme z toho boli nervózne, pretože sme boli zvyknuté fakturovať v RAYNETe a zrazu sme museli používať ďalší nástroj. Lenže iDoklad je tak jednoduchý a intuitívny, že sme sa s ním okamžite zžili,“ hodnotí Martina.

Z ďalších funkcií iDokladu v Akčných ženách používajú napríklad:

  • tvorbu cenových ponúk,
  • automatické odosielanie faktúr
  • a integráciu s RAYNETom, vďaka ktorej ľahko vystavia faktúry priamo z obchodného prípadu v CRM.

Do iDokladu Akčných žien má prístup aj ich účtovníčka, ktorá si faktúry sama sťahuje na zaúčtovanie, takže Martina Novotná nemusí riešiť ručné odovzdávanie.

Vystaviť si za 30 sekúnd faktúru je rýchlejšie, než tým niekoho poveriť

Martina Novotná predtým faktúry vo svojom projekte vôbec nechcela riešiť a nechávala ich na kolegyne. Po nástupe iDokladu sa to zmenilo. „Fakturovanie a administratívu som vždy nechávala na kolegyne a na účtovníčku. Ale zistila som, že je omnoho rýchlejšie, keď si faktúru za 30 sekúnd sama vystavím v iDoklade, ako keby som tým mala poveriť kolegyňu a čakať, kým to urobí. Papierovanie je v iDoklade také jednoduché, že ma začalo doslova baviť,“ smeje sa Martina.

„Najväčší prínos iDokladu vidím v prehľadnosti, zdieľaní a rýchlosti. A pretože som človek, ktorý sa stále potrebuje na niečo pýtať, tak veľmi oceňujem panie na zákazníckej podpore iDokladu. Sú veľmi trpezlivé a vždy mi perfektne pomôžu,“ hodnotí iDoklad Martina.

Vykašlite sa na ideálne podmienky. Začnite obsah tvoriť hneď, radí zakladateľ a majiteľ Obsahovej agentúry Martin Brablec
Martin Brablec I Obsahová agentura