Prípadová štúdia Kolorky.cz

Jana Chladová z Kolorky.cz: Aj vďaka iDokladu mám viac času na tie príjemné časti podnikania

Jana Chladová spojila v roku 2016 detský tovar každodennej spotreby s krásnym dizajnom a ako prvá priniesla na český trh farebné plienky – Kolorky. Vrhli sa po nich mamičky nielen z Česka, ale aj zo Slovenska, Talianska či Maďarska. Aby Kolorky mohli rásť, našla pani Chladová pomocnú ruku v podobe iDokladu.
Čítajte ďalej
Jana Chladová
Kolorky.cz
Podnikateľ: Jana Chladová Oblasť podnikania: predaj doplnkov pre bábätká Web: kolorky.cz Zdieľať článok:

Chcelo to viac slobody a kreativity

„Keď som sa rozhodla, že začnem podnikať, chcela som mať zákazníka, ktorý sa na mňa bude usmievať.” Jana Chladová po 18 rokoch vo financiách cítila, že potrebuje zmenu, a rozhodla sa rozbehnúť vlastný biznis. Dva roky hľadala nápady, čítala príbehy úspešných podnikateľov a premýšľala, v akom odbore by mohla zužitkovať svoje skúsenosti – múza nakoniec prišla z časopisu.

„V jednom časopise som narazila na zahraničnú značku farebných dojčenských plienok. Chcela som ich značku priviesť do Česka, lenže som od nich nedostala odpoveď. Ten nápad ma však tak nadchol, až som si povedala, že ich začnem vyrábať podľa seba,” hovorí Jana o vzniku Koloriek.

Okrem vedenia firmy so 7 zamestnancami sa Jana Chladová venuje aj dizajnu produktov. K plienkam postupne pribudli dečky na mojkanie, šatky, osušky a ďalšie doplnky pre dojčatá. „Prioritou pre mňa je, aby boli výrobky šetrné k detskej pokožke aj životnému prostrediu. Vždy som bola náročným zákazníkom a túto náročnosť prenášam aj do svojho podnikania – chcem mať perfektne vyladený dizajn, služby, zákaznícku podporu aj e-shop,” opisuje Jana. „Najviac ma na tom baví sloboda a kreativita. Robí mi radosť, keď vidím, ako mi Kolorky rastú pred očami.”

Čím viac plienok, tým viac automatizácie

Kolorky predávajú svoje doplnky pre dojčatá na vlastnom e-shope, ale aj na e-shopoch a v kamenných obchodoch iných predajcov. „Vyberáme si hlavne obchody zamerané na deti. Máme ale odberateľov aj medzi veľkými hráčmi e-commerce, napríklad v maďarskej pobočke Rohlíka,” opisuje Jana. Okrem Česka a Maďarska sa Kolorky postupne rozrástli na Slovensko, do Talianska alebo Slovinska.

Ako to administratívne zvládajú? Jana Chladová myslela na automatizáciu od úplného začiatku a to ju priviedlo k iDokladu. „Prvý e-shop som pre Kolorky založila v roku 2017 a už vtedy mi bolo jasné, že keby som mala ručne riešiť objednávky, faktúry a ďalšie papierovanie, tak ma to zahltí. Firma, ktorá mi zavádzala e-shop, mi pre automatickú fakturáciu odporučila iDoklad,” spomína Jana Chladová.

„Na iDoklade sa mi od začiatku páčilo, že je vyvinutý tak, aby s e-shopmi spolupracoval,” opisuje Jana. Keď si zákazník na e-shope Koloriek objednal plienky, iDoklad za ne automaticky vystavil faktúru a zákazníkovi ju odoslal.

blank

foto: Klára Štětinová

iDoklad zákazníkom pošle 2 000 faktúr mesačne

Keď Jana Chladová zistila, že pôvodnú e-shopovú platformu prerastajú, rozhodla sa prejsť na novú – tá bohužiaľ iDoklad nepodporovala. „Druhý e-shop nám síce otvoril nové možnosti, ale čoskoro som zistila, že bez iDokladu mi časť práce pribudla. Napríklad som vo faktúrach nemala taký prehľad, viazlo prepojenie e-shopu s účtovným systémom a musela som faktúry ručne párovať s platbami. To bol naozaj zážitok,” spomína Jana.

Keď sa rozrástli ešte viac, prišiel tretí e-shop od vývojárov z Inspishopu a tentokrát sa Jana rozhodla vrátiť k fakturácii v iDoklade. „Chcela som späť tú jednoduchosť, ktorú som s iDokladom zažila pri prvom e-shope. Teraz nám cez iDoklad prejde zhruba dvetisíc faktúr mesačne,” opisuje Jana.

Výhodou bolo aj to, že účtovná firma, s ktorou Kolorky spolupracujú, pracuje v účtovnom programe Money S3. Ten rovnako ako iDoklad pochádza od vývojárov zo Solitey, takže prepojenie je veľmi jednoduché a účtovníci si od Koloriek rýchlo stiahnu faktúry na zaúčtovanie. V Kolorkách majú iDoklad prepojený aj s bankou, takže pani Chladová nemusí ručne párovať faktúry s platbami.

iDoklad priniesol viac času na tú príjemnú časť podnikania

Pani Jana Chladová je veľkou fanúšičkou automatizácie. Aj vďaka tomu zvládla s Kolorkami rýchlo vyrásť a expandovať na zahraničný trh. „Tá automatizácia, ktorú iDoklad poskytuje, je na nezaplatenie. Dáva mi viac priestoru na to, čo ma na práci baví. A bez toho dnes podnikať nejde.” 

„Keď sa podnikateľ zahrabe v administratíve, tak jednoducho nemá priestor na tie príjemné, kreatívne časti podnikania a je akurát otrávený. Ja sa snažím o to, aby som mala administratívu a kreatívnu činnosť v rovnováhe. A darí sa mi to vďaka outsourcovaniu, delegovaniu na kolegov alebo nástrojom, ako je iDoklad,” hodnotí Jana Chladová.

blank Podnikateľ: Jana Chladová / Kolorky.cz

Odbor podnikania: Predaj doplnkov pre dojčatá

Web: https://www.kolorky.cz/

Počet zamestnancov: 7

„Osloviť celebrity a nadviazať s nimi spoluprácu nemusí byť také ťažké. A hneď ste viac vidieť,” povzbudzujú všetkých podnikateľov Jakub a Nikol z návrhárskeho ateliéru Poner
Jakub a Nikol Poneroví I Poner