Dátum publikácie 28. 04. 2021 Komentáre 0 Zdieľať článok

Jednou faktúrou vyúčtujete aj viac uhradených záloh

Author Seyfor Slovensko, a.s. 3 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Ak ste platiteľom DPH a používate zálohové faktúry, môžete po novom jednou faktúrou vyúčtovať aj viac platieb od toho istého zákazníka. Novinka uľahčí prácu napríklad programátorom alebo podnikateľom, ktorí pracujú na väčších zákazkách tzv. na etapy. A zdokonalili sme pre vás aj zasielanie dokladov cez odkaz. Prečítajte si, čo je v iDoklade nové.

Pokračujeme v pridávaní funkcií, o ktoré nás žiadate. Tentokrát sme sa pozreli na vyúčtovanie zálohových faktúr.

Východiskovú situáciu vám ukážeme na príklade:

Ste platiteľom DPH a uzavreli ste zmluvu o dielo na vytvorenie e-shopu na mieru. Práca vám bude trvať 3 mesiace. So zákazníkom ste sa dohodli, že každý mesiac vystavíte zálohovú faktúru a celú zákazku vyúčtujete až s odovzdaním diela.

Presne v takejto situácii vám uľahčí život nová funkcia iDokladu – odteraz jednou faktúrou vyúčtujete aj viac záloh. Zvládnete to dvomi spôsobmi. Pozrite si krátky videonávod, kde to uvidíte krok za krokom.

 

Do riadkov novej faktúry iDoklad prenesie informácie z vystavených zálohoviek. Ak sú riadky s kladnou sumou, môžete ich upravovať, dopĺňať alebo úplne zmazať. Riadky so zápornou sumou meniť nejde – porušili by ste tým konzistenciu dát vzhľadom na DPH.

V záhlaví faktúry potom uvidíte zoznam vyúčtovaných zálohoviek.

blank

V hornom rámčeku vidíte zoznam, v dolnom detaily.

Vyúčtované zálohy nájdete v iDoklade v zozname faktúr. Stačí jeden klik na tlačidlo Väzby.

blank

Po kliknutí na Väzby vidíte vyúčtované zálohy.

Zasielajte faktúry zákazníkom cez odkaz

Vystavené faktúry môžete klientom odosielať e-mailom ako PDF, klasicky poštou alebo pomocou odkazu. Posledný variant je najvýhodnejší:

  • Je to rýchle,
  • nemusíte nič tlačiť alebo sťahovať
  • a hlavne vidíte, či si váš zákazník faktúru už zobrazil (dátum a čas prvého otvorenia).

Tip: Nastavte si v iDoklade defaultné odosielanie faktúr cez odkaz. Kliknite na Nastavenie a E-maily, potom vyberte z ponuky „odkaz na zobrazenie PDF v prehliadači”. A je to.

Zákazníkovi príde automatický e-mail s odkazom:

blank

Znenie e-mailu si môžete upraviť v nastavení iDokladu.

Po kliknutí na tlačidlo sa váš zákazník sám rozhodne, či chce faktúru vytlačiť, stiahnuť ako PDF, alebo uložiť do svojho iDokladu.

Po odoslaní e-mailu sa vám v zozname faktúr zobrazí ikona obálky:

blank

Ikona ukazuje, že faktúra pristála zákazníkovi v e-maili.

A keď si zákazník faktúru otvorí, okamžite sa to prejaví aj v iDoklade:

blank

Poznámka pri ikone obálky sa zmenila. Po rozkliknutí uvidíte, kedy presne si zákazník faktúru otvoril.

A teraz to drobné vylepšenie, ktoré sme do iDokladu pridali. Ak zákazníkovi pošlete cez odkaz faktúru, ktorá je už zaplatená, zobrazí sa mu v okne štítok Uhradené. Vďaka tomu na prvý pohľad vie, že už nemusí platiť.

blank

Zelený štítok Uhradené ušetrí vašim zákazníkom tápanie, či faktúru platiť, alebo či už to majú vyriešené.

 

Dajte nám vedieť, čo vám v iDoklade chýba

Ak vám v iDoklade chýba nejaká funkcia, ozvite sa nám. Radi vaše skúsenosti zohľadníme pri ďalšom rozvoji fakturačného programu.

Súvisiace články

Šablóny dokladov aj v mobilnej aplikácii

27. 11. 2023 2 minúty čítania 1
Prečítať článok

Nový export dokladov do Pohody uľahčí spoluprácu s účtovníkmi

10. 11. 2023 2 minúty čítania 3
Prečítať článok