Dátum publikácie 21. 05. 2021 Zdieľať článok

Návod: ako mobilnú aplikáciu iDoklad prepojíte s bankovým účtom

Author Seyfor Slovensko, a.s. 3 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Okamžite po pripísaní platby na účet sa vám transakcia prepíše aj do iDokladu. V mobilnej aplikácii tzv. spárovanie raz nastavíte a vďaka tomu sa zbavíte manuálnej kontroly mobilného bankovníctva. Zistite, ako prepojenie s účtom v banke funguje.

Najprv vám vysvetlíme princíp párovania.

  1. Na váš bankový účet príde úhrada.
  2. Banka o tom pošle správu do iDokladu.
  3. Ten porovná údaje z banky s variabilnými symbolmi a sumami na vystavených faktúrach.
  4. Ak nájde zhodu, označí vystavený doklad ako uhradený – a ak nie, iDoklad iba prijatú správu uloží a pohyb na účte označí ako nespárovaný.

S iDokladom prepojíte aj viac účtov, každý z nich môže byť vedený v inej banke alebo v inej mene.

Začnite vygenerovaním „kódu“ v mobilnej aplikácii

Najprv si v mobilnej aplikácii otvorte Nastavenie. Urobíte to stlačením ikony Ďalšie na dolnej lište. Otvorí sa vám ponuka, z ktorej vyberiete položku Banka.

blank

V nastavení banky môžete prepínačom párovania platieb ľahko vypnúť a zapnúť. Ešte predtým však musíte iDoklad s bankou prepojiť.

Stlačte tlačidlo Generovať e-mail. Mobilná appka automaticky vytvorí e-mailovú adresu, ktorá vám poslúži ako unikátny kód na prepojenie s mobilným alebo internetovým bankovníctvom – na obrázku nižšie vidíte e-mailovú adresu vygenerovanú iDokladom.

blank

E-mail si uložíte stlačením ikonky Kopírovať (symbol papiera hneď vedľa e-mailu) a nastavenie potvrdíte modrým tlačidlom.

Potom sa prihlásite do aplikácie svojej banky. Ďalší postup sa líši v závislosti od banky, ktorej služby využívate.

Postupne rozširujeme počet bánk, ktoré môžete s iDokladom prepojiť. Zatiaľ to na Slovensku zvládnete s účtom vedeným v:

  • ČSOB,
  • Fio banke,
  • Tatra banke
  • a VÚB banke.

Spárovanie s účtom v ČSOB

Vyberte si jednu z dvoch ciest.

Prvá vedie cez ČSOB InternetBanking 24. Prihláste sa a v záložke Nastavenie v ľavom menu vyberte Pohyby a zostatky na účtoch. Na riadku Avízo o zaúčtovaní platby zaškrtnite pole e-mail.

blank

V spodnej časti potom vyplňte e-mailovú adresu, ktorú vám vygeneroval iDoklad.

To ešte nie je všetko. Podľa pravidiel ČSOB musíte spresniť podmienky pre zasielanie e-mailov. Na tej istej obrazovke kliknite na detail v stĺpčeku akcia. Otvorí sa vám nové okno Detaily k avízu o zaúčtovaní platby, v ktorom zaškrtnite len 2 prvé riadky – tak ako na obrázku nižšie.

Všetko uložte a je to.

blank

Druhá cesta vedie cez aplikáciu ČSOB CEB. Zvoľte nastavenie e-mailových notifikácií (Nastavenie > CEB Info), vyberte číslo účtu, ktorý chcete spárovať a stlačte tlačidlo Nová notifikácia.

blank

Zvoľte Zaúčtovanie platby a Nastaviť. Do kolónky Kontakt vložte e-mail vygenerovaný v iDoklade. Na položke Skupiny transakcií zaškrtnite Vybrať všetko, na Pohyby vyberte Debet i Kredit. Stlačte Dokončiť a je to.

blank

Spárovanie s účtom vo Fio banke

V bankovníctve Fio banky si otvorte Nastavenia a vyberte možnosť SMS a e-mailové notifikácie. Stlačte tlačidlo Pridať notifikáciu v časti Pohyby.

blank

Otvorí sa vám nové okno, kam zadáte e-mailovú adresu vygenerovanú iDokladom – kolónku Čiastka nechajte nevyplnenú. Potvrďte a máte hotovo.

blank

Spárovanie s účtom v Tatra banke

Pre nastavenie musíte mať aktivovanú službu B-mail (Nastavenia -> B-mail). Kliknite na tlačidlo Vytvoriť nový.

blank

Do kolónky e-mailu vložte kód z iDokladu. Povinnými údajmi sú sumy pre vklad aj výber. V oboch kolónkach vyplňte hodnotu vyššiu než 0, napríklad 0,01.

Stlačte Odoslať a v autorizačnom okne vložte svoj číselný kód bez medzier. Potvrdíte a párovanie je hotové.

blank

Spárovanie s účtom vo VÚB banke

V bankovníctve zvoľte Nastavenia, Prehľady/správa a vyberte možnosť Upozornenia. Zaujíma vás voľba Upozornenie o zrealizovanej transakcii. Kliknite na Pridať a vyberte účet, ktorý chcete spárovať. Potom zvoľte možnosť Pridať e-mailovú adresu.

blank

V ďalšom kroku vložte e-mail, ktorý vygeneroval iDoklad. Môžete zvoliť aj sumu, od ktorej chcete notifikácie do fakturačnej aplikácie zasielať. Potvrďte a je to.

blank

Zaujíma vás, čo všetko zvládnete v mobilnej aplikácii a ako v nej vystavíte faktúru? Prečítajte si tento článok.

Súvisiace články

Návod: ako si v mobilnej aplikácii iDoklad nastavíte cenník a sklad

21. 05. 2021 2 minúty čítania 0
Prečítať článok

Najčastejšie otázky používateľov iDokladu – Používateľ

02. 10. 2019 0 minút čítania 0
Prečítať článok