Dátum publikácie 29. 01. 2019 Zdieľať článok

Nastavte si iDoklad od A po Z [4. diel – Banka a Pokladnica]

Author Seyfor Slovensko, a.s. 3 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Pozrieme sa na to, ako si nastaviť párovanie iDokladu s prichádzajúcimi platbami na bankovom účte aj na nastavenie viacerých Pokladníc v rôznych menách.

Najprv si vo videu zopakujeme, ako sa do Nastavení Banky a Pokladnice dostanete.

Nastavte si bankové doklady

Začnite kliknutím na ikonku ozubeného kolieska v pravom hornom rohu a z ponuky vyberte Banka.

iDoklad Nastavenie - Banka

Ak ste to ešte neurobili, vyplňte číslo účtu vášho primárneho bankového spojenia. V prípade, že využívate viac účtov, kliknite na Pridať bankový účet (možnosť vedenia viac účtov majú iba tí, ktorí využívajú Obľúbené alebo Prémiové predplatné).

Z rolovacieho menu vyberte menu, v ktorej je účet vedený. Kódy SWIFT a IBAN vyplňte hlavne v prípade, že:

  1. často fakturujete do zahraničia,
  2. vy alebo vaši zákazníci chcete využívať QR kódy na faktúrach.

Nastavte si počiatočný stav, aby nedochádzalo k zmätkom pri párovaní platieb a koncový stav zodpovedal skutočnosti.

iDoklad Nastavenie - Banka

Párujte platby s faktúrami automaticky

V sekcii Párovanie bankových pohybov vidíte všetky banky, s ktorými sa iDoklad dokáže spárovať. Ak si chcete iDoklad spárovať s bankovým účtom, zaškrtnite políčko Automatické párovanie platieb a kliknite na tlačidlo Vygenerovať (ak už ste na toto políčko v minulosti klikli, vidíte tu už vygenerovaný e-mail).

iDoklad - Nastavenie Banka

Vygeneruje sa dlhá e-mailová adresa s doménou itsmybill.eu. Nezľaknite sa, ItsMyBill je názov anglickej mutácie iDokladu a e-mail má veľký počet znakov, aby sa adresy neduplikovali.

Vygenerovaný e-mail musíte do internetového bankovníctva zadať ručne. Toto sa v každej banke robí inak. Prejdite si nastavenie internetového bankovníctva, ak tam políčko na zadanie e-mailu nenájdete, preskúmajte pomocníka alebo sa obráťte na podporu svojej banky.

Hneď ako na svoj účet prijmete platbu, v internetovom bankovníctve sa vygeneruje notifikácia a banka ju sama odošle na túto adresu. iDoklad z tohto e-mailu získa potrebné informácie a ak identifikuje variabilný symbol, ktorý zodpovedá faktúre, automaticky ju s platbou spáruje.

Ak svoju banku medzi podporovanými nenájdete, ozvite sa nám, neustále nové banky pridávame.

Neposielajte upomienky kvôli centom

Položku Centové vyrovnanie zaškrtnite, keď nechcete, aby kvôli nedoplatku napríklad 5 centov zostala faktúra neuhradená. Keď iDoklad rozpozná platbu napríklad 79,50 Eur za faktúru na 79,60 Eur, označí ju za uhradenú aj napriek minimálnemu nedoplatku.

Vyhnete sa tak zbytočnému odosielaniu upomienok kvôli centovým sumám.

V Číslovaní bankových pohybov si nastavíte formát výpisov, ktorý následne uvidíte v sekcii Financie – Banka. Využiť môžete zástupné znaky napríklad pre rok a mesiac. Zobrazujú sa tu všetky transakcie z účtu, aj tie nespárované.

iDoklad - Nastavenie Banka

Nakoniec nezabudnite kliknúť na Uložiť.

Nastavte si, koľko pokladníc chcete

iDoklad - Nastavenie Pokladna

Podobne ako v sekcii Banka nastavujete jednotlivé bankové účty, v Pokladnici môžete vyplniť viac pokladníc (ak využívate Obľúbené alebo Prémiové predplatné), ktoré bude iDoklad používať. Napríklad pre platby v iných menách alebo pre rôzne pobočky.
Kliknite na Pridať pokladnicu a vyplňte názov, menu a počiatočný stav pokladnice.

iDoklad - Nastavenie PokladnicaPre každú pokladnicu zvlášť si potom môžete nastaviť číslovanie jednotlivých pokladničných dokladov.

Pretože pokladničné doklady odosielate tiež zákazníkom, môžete si nastaviť aj ich vzhľad, ktorý určí, aké informácie na doklade budú:

  • Klasický pokladničný doklad – obsahuje len základné informácie.
  • Zjednodušený daňový doklad – zahŕňa podrobnejší rozpis DPH. Ak ste platiteľmi DPH, zvoľte túto verziu.

iDoklad - Nastavenie Pokladnica

Vybrať si tiež môžete počet kópií, ktoré bude iDoklad generovať na jednu A4. Po vytlačení jednoducho jednu časť odtrhnete a odovzdáte zákazníkovi. A ak máte veľa odberateľov v zahraničí, nastavte si aj jazyk dokladu napríklad na angličtinu.

Všetky nastavenia, ktoré tu vykonáte, sa týkajú len dokladov vystavených v budúcnosti. Ak chcete upraviť už vystavené doklady, musíte ísť do detailu konkrétneho dokladu a úpravu vykonať tam.

Nezabudnite kliknúť na Uložiť.
Prehľad všetkých vystavených pokladničných dokladov (a teda hotovostných transakcií) nájdete v sekcii Financie – Pokladnica.

Súvisiace články

Návod: ako si v mobilnej aplikácii iDoklad nastavíte cenník a sklad

21. 05. 2021 2 minúty čítania 0
Prečítať článok

Návod: ako mobilnú aplikáciu iDoklad prepojíte s bankovým účtom

21. 05. 2021 3 minúty čítania 0
Prečítať článok