Pokladničné doklady s viacerými položkami, automatická úhrada faktúry s dobropisom, automatické označenie cenových ponúk so zálohovou faktúrou a intuitívnejšie vyhľadávanie medzi firmami. Zimný spánok nepoznáme. V iDoklade aj v zime pracujeme na novinkách, aby vaše fakturovanie bolo zase o niečo pohodlnejšie.
1. Na pokladničný doklad môžete pridať viac položiek
A to nie je všetko. Okrem toho, že nemusíte vystavovať samostatný doklad pre každú položku, ľahko na doklad pridáte aj položky s rôznymi sadzbami DPH. Všetky hotovostné tržby za celý deň si tak môžete zaúčtovať do jediného pokladničného dokladu.
Spôsob vypĺňania dokladu sa pritom takmer nezmenil. Jednotlivé údaje sú iba zoradené do prehľadnejších riadkov.
2. Faktúry s dobropisom sa teraz započítajú automaticky
Túto novinku ocenia hlavne tí, ktorí občas vybavujú reklamácie alebo spätne poskytujú zľavy za svoje služby. Ak medzi nich patríte, vystavujete v tomto prípade dobropis.
V prípade, že sa tento dobropis mal započítať s pôvodnou faktúrou,tak ste museli pridávať úhradu k faktúre s dobropisom manuálne u oboch dokladov. Teraz vám stačí použiť nové tlačidlo a k dobropisu aj pôvodnej faktúre sa úhrada nastaví automaticky.
3. Cenové ponuky s vystavenou zálohovou faktúrou sa samy označia ako objednané
Tu urobíme radosť tým, ktorí používajú cenové ponuky. Keď k cenovej ponuke vytvoríte zálohovú faktúru (z ponuky riadkového menu), status tejto cenovej ponuky sa automaticky upraví na Objednaná.
Nemusíte tak nič meniť ručne a navyše máte vždy dokonalý prehľad o úspešnosti ponúk a poriadok vo svojich dokladoch.
4. Inteligentné pole vám napovie, kde automaticky doplní údaje
S vyplňovaním odberateľa súvisí aj ďalšia novinka. Keď je v nejakom poli možnosť podľa zadaných údajov (napríklad IČO) automaticky vyplniť odberateľa, iDoklad vás na túto možnosť informuje v poli ikonou lupy.
5. Vylepšená kontrola na limit platiteľa DPH
V nastaveniach firmy si môžete vybrať typ svojho účtovníctva a v závislosti na ňom Vám potom príde e-mailom upozornenie, že ste sa možno stali platiteľmi DPH.
Typ účtovníctva ovplyvňuje výpočet limitu pre obrat platiteľa DPH. Ak je typ účtovníctva „Neuvedené“ alebo „Podvojné účtovníctvo“, počíta sa obrat ako súčet faktúr (bez záloh) a dobropisov za predchádzajúcich 12 mesiacov. Pre ostatné prípady sa obrat počíta ako celkový súčet úhrad faktúr, zálohových faktúr a dobropisov za dané obdobie.
novinky su fajn, velmi by ma potesila moznost pridavat si jednym klikom polozky z faktury do poloziek cennika, aby sa mi pri najblizsej fakturacii novych veci automaticky doplnili.
Ďakujeme za podnet na vylepšenie. Evidujeme už podobnú požiadavku, aby bolo možné priamo vo faktúre pri zobrazení Zoznamu položiek cenníka pridať novú položku a hneď ju aj dať do faktúry. Zatiaľ však nebol určený termín.
Tiež by potešilo v iDoklade tlačidlo BACK TO TOP.
Áno, evidujeme už takúto požiadavku a verím bude spracovaná. Zatiaľ viete použiť na klávesnici tlačidlo Home.