Prípadová štúdia spoločnosti oXyShop

„Dnes predáva originálny obsah,” hovorí Martin Kafka z oXyShopu – poskytovateľa e-shopov

Viac než 40 000 e-shopov zaraďuje celosvetovo Českú republiku na vrchol v počte e-shopov na jedného obyvateľa. A množstvo z nich je úspešných aj vďaka oXyShopu, ktorý ponúka e-shopy na prenájom aj e-shopy na mieru. S vedúcim obchodného tímu prenajímaných e-shopov Martinom Kafkom sme sa preto porozprávali nielen o oXyShope, ale tiež o e-shopoch všeobecne.
Čítajte ďalej
Martin Kafka
oXyShop
Podnikateľ: Martin Kafka Oblasť podnikania: prenájom e-shopov a e-shopy na mieru Web: oxyshop.cz Zdieľať článok:

Kde nájsť inšpiráciu na založenie vlastného e-shopu?

Inšpirujte sa e-shopmi, ktoré majú vlastné originálne texty. Tých, ktoré iba prekladajú alebo kopírujú, je výrazne viac, niekedy to chce chvíľu pátrania. Pri hľadaní inšpirácie sa tiež zamerajte na obchody, z ktorých máte pocit, že svojim zákazníkom chcú naozaj pomôcť, napríklad špecifickou službou.

Aké produkty majú v e-shopoch podľa vašich skúseností šancu uspieť?

Originálne produkty, ktorých príbeh poznáte a máte k nim vzťah, sa samozrejme predávajú najlepšie. Ale uspieť môžete aj s prepredávaným tovarom. Záleží hlavne na emóciách. Keď ich dokážete v zákazníkovi vyvolať a pridáte kvalitné služby, vyhrali ste.

Martin Kafka radí

Čím môže e-shopár zaujať, keď „iba” prepredáva zakúpený tovar?

Originálne a nápadité texty som už zmieňoval. Sústreďte sa v nich predovšetkým na emócie a skutočný popis prínosov tovaru. A pridajte ďalšie služby, kvôli ktorým sa k vám budú zákazníci vracať.

Martin Kafka radí

Kvôli ktorým službám sa zákazníci vracajú?

Predovšetkým vďaka prepracovanej starostlivosti o zákazníka a nadštandardnému servisu. Odporúčam zamerať sa na spoľahlivú a rýchlu dopravu, štýl balenia produktov alebo zisťovanie spokojnosti zákazníkov po ukončenom nákupe a prijatí tovaru. Zisťujte, čo zákazník oceňuje, čo sa mu nepáči, a z informácií vyvoďte dôsledky.

iDoklad oXyShop

Akú úlohu hrá v pritiahnutí pozornosti zákazníka vzhľad e-shopu?

E-shop je miesto, ktoré by malo budiť dôveru a zaujať. Ak bude mať váš internetový obchod rovnaký vzhľad ako stovky ďalších, len ťažko si ho niekto zapamätá. Preto v oXyShope ponúkame klientom aj pri prenajímaných oXyShopoch unikátny vzhľad a „grafické balíčky”. Vďaka nim si obchod vytvoríte vo firemných farbách a s vlastnými logami alebo grafikou.

Martin Kafka oXyShop

Na čo lacné a pritom účinné e-shopári pri vylepšovaní služieb najčastejšie zabúdajú?

Na naozaj premyslený mailing. Väčšina podnikateľov už vie, že udržať si už získaného klienta je lacnejšie než získavanie nového. Na základnú vec, akou je pravidelné oslovovanie existujúcich klientov, však často zabúda, prípadne tvorbe obsahu nevenuje príliš veľkú pozornosť. V porovnaní s akvizíciou nových zákazníkov je pritom mailing v prepočte na jedného zákazníka centovou položkou.

Akú úlohu podľa vás hrá pri zakladaní e-shopov ich špecializácia?

Trúfam si povedať, že pomerne veľkú. Malé e-shopy so širokým portfóliom nemajú príliš šancu uspieť. Málokedy totiž môžete byť odborníkmi na široký sortiment tovaru, s ktorým zákazníci potrebujú poradiť. Keď som si pred pár rokmi kupoval bicykel a mal na predajcov otázky, dostal som aj z veľkých zavedených e-shopov neurčité odpovede. Až jeden malý predajca výborne zareagoval. Nakoniec som bicykel kúpil od neho a vôbec som neľutoval, i keď cena bola o niečo vyššia v porovnaní s konkurenčnými e-shopmi. Bol som si totiž istý, že som v rukách odborníka a v budúcnosti sa môžem naňho kedykoľvek obrátiť.

Martin Kafka oXyShop

Existujú nejaké tipy pre e-shopových matadorov, aby z dobrého e-shopu urobili vynikajúci?

Chváliť sa a hovoriť nahlas svoje konkurenčné výhody. A nebáť sa zmeny. Mnohí e-shopári sú podnikatelia v stredných rokoch, ktorí sa noviniek boja. Prípadne zmenám nechcú venovať čas. Ale bez investície do marketingu alebo novej responzívnej grafiky ich často rýchla doba a inovácia prevalcujú. Preto v oXyShope máme celé tímy, ktoré pre klientov riešia aktívnu marketingovú podporu, organizujú špecificky zamerané školenia a dbajú na neustály rozvoj oXyShopov. Naši zákazníci tak majú kompletný servis od jedného dodávateľa pod jednou strechou.

iDoklad oXyShop

Ako vnímate možnosti expanzie do zahraničia?

Majiteľov e-shopov v takýchto rozhodnutiach podporujem. V ČR je obmedzený počet zákazníkov a ak chcete rásť, expanzii za hranice sa nevyhnete. Na zahraničných trhoch je pre vaše produkty ešte miesto. Predovšetkým východná časť Európy ponúka dostatok priestoru na váš rast.

Čo pred vstupom na zahraničný trh odporúčate?

Premyslieť riziká spojené so zahraničnou dopravou a platbou. Taktiež pripraviť svoj e-shop na preklopenie do inej jazykovej mutácie. Prenajímaný oXyShop už v základe hneď po založení ponúka 4 najbežnejšie mutácie – češtinu, slovenčinu, angličtinu a nemčinu. Niektoré prenajímané e-shopy s podobným variantom nepočítajú. Ďalej odporúčam preštudovať mentalitu a špecifiká cudzej krajiny. Jeden náš klient napríklad potreboval v nákupnom procese e-shopu prispôsobiť zadávanie adries, ktoré sa líšilo od českých štandardov.

iDoklad oXyShop

Ako sa zakladá e-shop cez oXyShop?

Vyskúšate testovaciu verziu alebo požiadate o riešenie cez formulár či po telefóne. S klientom sa spojíme, preberieme jeho obchodný model a ponúkneme riešenie cez oXyShop. Rovno navrhujeme aj prepojenie s iDokladom alebo systémami Money. Každý klient má k dispozícii svojho osobného konzultanta a môže na ďalší rozvoj svojho podnikania využiť našich odborných marketingových spolupracovníkov a školiteľov.

Na aké úskalia po založení klienti najčastejšie narážajú?

Že e-shop hneď nezarába. Snažíme sa šíriť osvetu, že internetový obchod vyžaduje starostlivosť a priebežné investície. Odporúčame začať s prenajímaným riešením a s rastúcimi obratmi zvážiť riešenie na mieru, ktoré môže pomôcť zautomatizovať niektoré procesy. Vďaka tomu majiteľ e-shopu ľahšie spracuje narastajúce množstvo objednávok.

iDoklad oXyShop

Aké sú najväčšie výhody vášho riešenia?

Prenajímané riešenie oXyShop ponúka viac jazykových mutácií v rámci jedného e-shopu, môžete naň napojiť ďalšie informačné systémy. Nestagnujete, pretože s rastúcimi požiadavkami je možné plynulo prejsť na riešenie na mieru. Odporúčam využiť marketingovú podporu a podporu osobného konzultanta. Navyše po celú dobu spolupráce ponúkame svojim klientom ďalšiu možnosť vzdelávania.

iDoklad oXyShop

Rozbehol marketing v Shoptete a Slevomate: Teraz je Radek Hudák na voľnej nohe a vďaka iDokladu má viac času pre seba
Radek Hudák I