Prípadová štúdia: Radek Hudák

Rozbehol marketing v Shoptete a Slevomate: Teraz je Radek Hudák na voľnej nohe a vďaka iDokladu má viac času pre seba

Byl jedním z lidí, kteří proměnili Slevomat z malého startupu v jedničku na českém trhu. Posledních 5 let pracoval jako CMO a Head of Partnership v Shoptetu, který pod jeho rukama šestinásobně vyrostl. Cítil ale, že potřebuje změnu a víc času na rodinu, takže se z Radka Hudáka stal marketingový konzultant a mentor na volné noze. Chytrého pomocníka mu dělá iDoklad, díky kterému má přiznání k DPH za 15 minut hotové.

Radek Hudák
radekhudak.cz
Podnikateľ: Radek Hudák Oblasť podnikania: marketingový a strategický konzultant Web: radekhudak.cz Priemerný počet faktúr za mesiac: 20 Zdieľať článok:

Ako sa buduje jednotka na trhu

Posledných 5 rokov v Shoptete prinieslo Radkovi veľa radosti a skúseností. Z pôvodne 2 ľudí postavil marketingové oddelenie s 15 špecialistami v troch krajinách a spoločne vybudovali dominantnú značku v segmente e-shopových riešení. Považuje to za jeden zo svojich najväčších profesijných úspechov. V roku 2022 ale pocítil, že potrebuje v najlepšom prestať.

„Práca v Shoptete ma napĺňala, ale viem, že marketing je disciplína, kde sa zhruba po 5 rokoch oplatí urobiť zmenu a nabrať nové skúsenosti. Beriem to ako príležitosť získať viac času pre seba a pre rodinu a zároveň pomôcť viacerých firmám. Zároveň je to prínosné aj pre Shoptet, ktorý dostane s novým vedením marketingu nový impulz,“ vysvetľuje Radek.

Ako v praxi vyzerá práca marketingového stratéga na voľnej nohe? Radka oslovujú firmy veľkosti s približne 50 až 200 ľuďmi, ktoré nemajú jasný cieľ, marketingovú stratégiu či správnych ľudí v tíme.

„Moji klienti najčastejšie riešia dva problémy. Prvý je, že CEO zároveň riadi marketing a skúša rôzne aktivity bez jasného cieľa. Chýba im stratégia. Druhým najčastejším problémom  sú firmy, kde marketing funguje a tím je spokojný, ale chýba mu sústavné plánovanie a vyhodnocovanie aktivít. Mnoho firiem ešte stále nevie pracovať s dátami, takže nemôžu ďalej rásť,“ zhŕňa Radek.

blank

Radek na prednáške počas komunitnej konferencie o elektronickom nakupovaní ShopCamp.

Som staviteľ –⁠ staviam marketingové oddelenia a mosty medzi ľuďmi

Radkova práca často vyzerá tak, že si ho firmy pozvú k sebe a na nejaký čas mu zveria riadenie marketingového oddelenia. „Keď sa s firmou stretneme po prvýkrát, stanovíme si môj cieľ. Napríklad postaviť tím, mentorovať ho alebo držať kormidlo nad stratégiou. Zo začiatku je to celé dosť o rozhovoroch, pri ktorých sa snažím odhaliť slepé miesta. Napríklad môžem zistiť, že firma venuje 90 % času veľkým klientom, ktorí jej ale generujú len 18 % obratu. Akonáhle tieto problémy odhalím, začnem ich riešiť,“ vysvetľuje marketingový stratég.

Na práci na voľnej nohe Radka najviac baví sloboda a možnosť budovať veľké veci. „Baví ma analyzovať premýšľanie koncových zákazníkov a firmy, rád tie svety prepájam. Keď sa to podarí a vidím, ako firma rastie, je to skvelý pocit. A teraz na voľnej nohe to môžem prežívať pri viacerých firmách naraz,“ opisuje Radek svoje nadšenie.

blank

Radek ako lektor Digisemestra.

Vyskúšal som mnoho fakturačných aplikácií, ale iDoklad jednoznačne vyhral

Už počas fulltime práce pomáhal Radek Hudák niekoľkým firmám bokom a hľadal jednoduchú cestu, ako riešiť fakturáciu. Potreboval klientom vystaviť pár faktúr mesačne a nesedieť pri nich zbytočne dlho. „Vyskúšal som množstvo nástrojov, ale iDoklad mi sadol najviac. Presvedčil ma hlavne tým, ako rýchlo som od spustenia aplikácie dokázal vystaviť faktúru –⁠ proces bol neuveriteľne jednoduchý,“ spomína.

Na voľnej nohe už pre Radka nie je iDoklad len „vystavovadlo“, ale eviduje v ňom aj náklady, DPH a má zvlášť účet pre s.r.o. a SZČO. „Najväčším prínosom je pre mňa aktuálne tvorba kontrolného hlásenia o DPH. V iDoklade si k nemu za 15 minút sám pripravím kompletné podklady. Keď som sa pýtal účtovníkov, tak za to chceli v prepočte na eurá 80 až 120 eur mesačne. iDoklad mi v rámci predplatného urobí to isté za asi 12 eur,“ vysvetľuje.

Okrem funkcií Radka potešila rozšírenosť iDokladu na českom trhu. „Keď som si vyberal fakturačný systém, bál som sa vybrať niečo exotické. Veľa rokov spolupracujem s účtovníčkou, ktorú nechcem meniť. Zistil som ale, že účtovný iDoklad pozná a bežne v ňom pracuje. Takže som jej pridelil prístup a teraz už si len sťahuje moje doklady a spracuje mi z nich napríklad ročné zúčtovanie alebo daňové priznanie,“ hodnotí Radek.

blank

Radek počas rozhovoru na konferencii Reshoper.

Plány do budúcna: Pomôcť ďalším firmám a usadiť sa

Radek si pred vykročením na voľnú nohu vytýčil cieľ: Získať 3 až 4 klientov veľkosti s 50 až 200 ľuďmi, ktorým dá maximum a posunie ich podobne ako Slevomat alebo Shoptet. Zároveň si necháva otvorené dvere k tomu, že jedna z týchto spoluprác prerastie do ďalšieho fulltime projektu. Teraz na voľnej nohe si ale užíva viac času s rodinou a nových klientov, na ktorých má čas aj vďaka tomu, že s iDokladom nemusí riešiť zbytočnú administratívu.

Inteligentné farmárčenie nezvládnete s hlúpou fakturáciou. iDoklad bol jasnou voľbou, hovorí Michal Tesařík zo startupu inGreen
Michal Tesařík I InGreen