Případová studie

Automatizácia je pre e-shop zásadná. S iDokladom to ide raz-dva, oceňuje majiteľ Massive home Erik Hajrapetjan

Mnoho úspešných firiem vzniklo v období krízy. A pretože 10 rokov zbieral skúsenosti ako zamestnanec, rozhodol sa v neistej dobe rozbehnúť vlastný e-shop s dizajnovým nábytkom z masívneho dreva. Erika Hajrapetjana na podnikaní baví zodpovednosť: úspechy aj neúspechy sú jeho dielom. Prečítajte si, prečo je podľa neho pre e-shopistov zásadná automatizácia a ako mu s tým pomáha iDoklad.
Čítajte ďalej
Ing. Erik Hajrapetjan
Massive home
Podnikateľ: Ing. Erik Hajrapetjan Oblasť podnikania: predaj a výroba dizajnového nábytku Web: massivehome.cz Počet zamestnancov: 3 Zdieľať článok:

Mnoho úspešných firiem vzniklo v období krízy. A pretože 10 rokov zbieral skúsenosti ako zamestnanec, rozhodol sa v neistej dobe rozbehnúť vlastný e-shop s dizajnovým nábytkom z masívneho dreva. Erika Hajrapetjana na podnikaní baví zodpovednosť: úspechy aj neúspechy sú jeho dielom. Prečítajte si, prečo je podľa neho pre e-shopistov zásadná automatizácia a ako mu s tým pomáha iDoklad.

Do podnikania sa pustil počas pandémie

Ako zamestnanec máte určité istoty. Ak všetko funguje, šéf vám zaistí prácu, povie, ako to robiť, a na konci mesiaca vám príde výplata na účet. Niektorým ľuďom však chýba voľnosť a príležitosť robiť veci po svojom. Preto sa do podnikania pustil Erik Hajrapetjan: „Bývalému zamestnávateľovi som nesmierne vďačný za šancu, ktorú mi dal. Pre Sob nábytok som pracoval 10 rokov a veľa som sa naučil. Vždy ma však lákalo robiť pre seba. Keď príde úspech, hurá, sláva, zaslúžil som si to. Keď sa nedarí, môžem si za to sám.“

Erik založil vlastný e-shop, kde ponúka vybavenie domácnosti, dizajnové stoly, komody, schodiská alebo celé kuchyne – z exotického dreva ako palisander či mango, ale aj z drevotriesky. „Pustili sme sa do toho uprostred pandémie a rozhodnutie neľutujem. Ukázalo sa, že si ľudia radi vybavujú domácnosť kvalitným nábytkom a majú na to peniaze.“

blank

 

O masívny nábytok majú podľa majiteľa e-shopu záujem hlavne rodiny, lacnejší sortiment na Massive home nakupujú aj single ľudia od 20 rokov. „Všímam si, že táto mladá skupina zákazníkov teraz tvorí približne 25 % objednávok. Práve k nim putuje každá štvrtá faktúra,“ odhaľuje zaujímavé číslo e-shopista.

Vďaka záujmu o sortiment tak Erik po niekoľkých mesiacoch dáva prácu 3 zamestnancom a spolupracuje s ďalšími externistami, napríklad stolármi, ktorí zabezpečujú špeciálnu službu – výrobu nábytku na mieru.

Fakturácia pomocou freeware prestala stačiť po mesiaci

„Po založení e-shopu mi bolo jasné, že musím vyriešiť aj fakturáciu zákaziek,“ popisuje Erik Hajrapetjan. Začal teda s jednoduchým softvérom, ktorý je dostupný zadarmo. „Vydržali sme pri tom ale asi iba mesiac. Faktúry síce išlo vystaviť ľahko, ale chýbala automatizácia. Všetko sme museli robiť manuálne,“ usmieva sa Erik pri spomienke na ručné odosielanie e-mailov s faktúrami, kontrolu úhrad alebo počítanie príjmov v tabuľkách.

S pribúdajúcimi zákazkami bola situácia neudržateľná, preto sa začal obzerať po alternatívach. „iDoklad mi odporučil kamarát. Zistil som z webu, ako aplikácia funguje, čo dokáže a poveril známeho programátora, aby skontroloval možnosti automatizácie.“

Erika Hajrapetjana zaujímalo hlavne prepojenie:

  • s objednávkami cez e-shop, ktorý je postavený na open-source riešení PrestaShop,
  • s automatickým e-mailingom,
  • so systémami dopravcov
  • alebo s bankou.

„iDoklad obstál a išli sme do toho,“ dodal Erik.

blank

 

Bez automatizácie neurobíte veľký obrat

Od prvých vystavených faktúr sa iDoklad podľa Erika Hajrapetjana vypláca. „Cez e-shop príde objednávka, raz kliknem, vystaví sa faktúra a ďalším kliknutím už mieri k zákazníkovi do e-mailu. Priamo z aplikácie. Paráda.“

Erik si pochvaľuje, že si pripravil textáciu automatických e-mailov raz a nemusí znovu a znovu vypisovať rovnaké informácie. Vďaka tomu má viac času na komunikáciu s dodávateľmi, logistiku alebo riadenie firmy.

Používanie iDokladu pozitívne hodnotí aj jeho účtovník, ktorý si kedykoľvek stiahne doklady do svojho systému a má istotu, že sú vystavené presne podľa pravidiel. „Účtovníctvo, mesačné výkazy DPH a ďalšie povinnosti máme vyriešené raz-dva. A pretože sa to ovláda naozaj ľahko, nemusel sa účtovník ani učiť nič zložité,“ dopĺňa e-shopista.

„Postupne automatizáciu zapájame do chodu firmy viac a viac. Skúsenosť s iDokladom nám ukázala, že je to správna cesta. Ak chcete robiť na e-shope vyššie obraty, nemôžete bežné činnosti riešiť ručne. Nedáva to zmysel ani pri pár faktúrach mesačne, nieto ešte pri desiatkach alebo stovkách,“ uzatvára Erik.

blank

Rozbehol marketing v Shoptete a Slevomate: Teraz je Radek Hudák na voľnej nohe a vďaka iDokladu má viac času pre seba
Radek Hudák I