Vystavuj faktúry
zadarmo
Od 1. apríla začne platiť pre podnikateľov nová legislatívna povinnosť eKasa. Ide o online pripojenie na systém Finančnej správy SR, ktoré má pomôcť štátu zvýšiť transparentnosť pri výbere daní. Elektronické registračné pokladnice (ERP) sa tak zmenia na on-line registračné pokladnice (ORP). V praxi to znamená, že každá elektronická pokladnica bude odosielať pokladničné doklady online na Finančnú správu.
Napriek tomu, že termín platnosti eKasy sa nezadržateľne blíži, stále je veľa otázok nezodpovedaných. Zrejme aj to je jedným z dôvodov, prečo podnikatelia túto legislatívnu zmenu vnímajú skôr negatívne.
eKasa nám prináša aj pozitíva
Pravdou však je, že eKasa prinesie do života podnikateľov aj určité pozitíva. Ako prvé môžeme spomenúť zrušenie servisnej organizácie a odborného uvedenia pokladnice do prevádzky. Ruší sa aj povinnosť pravidelných servisných prehliadok, či plombovania pokladní, čo prinesie podnikateľom úsporu vo financiách.
Ďalšou nespornou výhodou nového riešenia bude, že ako pokladnice budú môcť podnikatelia využívať nielen klasické registračné pokladnice, ale aj tablety, mobily či počítače. To im poskytne širšie možnosti pri voľbe zariadení a správe svojich prevádzok, nehovoriac o mobilite ich podnikania.
Novelou zákona sa zruší aj povinnosť robiť denné uzávierky či viesť knihu registračnej pokladnice. Príjemnou správou nielen pre podnikateľov, ale aj ich ekologicky orientovaných zákazníkov je určite aj možnosť zasielať doklady elektronicky, napr. emailom. V tom prípade, si však treba dať pozor na to, že doklad zaslaný e-mailom sa už nesmie tlačiť.
Termín spustenia eKasy
Je dôležité zopakovať si, že od 1.4.2019 bude pripojenie na systém Finančnej správy povinné iba pre nových používateľov. Na ostatných používateľov sa táto povinnosť bude vzťahovať v období do 1. júla 2019, kedy je tzv. deadline na pripojenie sa do eKasy.
Je upgrade súčasnej pokladnice riešením eKasy?
Áno, časť podnikateľov si bude môcť prispôsobiť svoje elektronické registračné pokladnice pomocou upgradu súčasnej pokladnice. Niektoré typy pokladníc však nebude možné ani upraviť. Bude sa to týkať hlavne pokladníc, ktoré používajú staré ihličkové tlačiarne, prípadne aktualizácia nebude možná na základe rozhodnutia výrobcu. Pri zvažovaní aktualizácie si musí podnikateľ prepočítať, či sa cena úpravy pokladnice nebude v konečnom dôsledku približovať k cene nového zariadenia a zvoliť teda, pre neho čo najvýhodnejšie riešenie.
Sú VRP vhodné pre všetkých podnikateľov?
Majiteľov virtuálnych registračných pokladníc, ktorí už sú online napojení na systém finančnej správy, sa táto povinnosť nebude týkať vôbec. Avšak aj pri tomto bode sa treba zastaviť a uvedomiť si, že napojenie na virtuálne registračné pokladnice nie je vhodné pre každého.
Dôležitým faktom je, že na VRP sa nedokáže a nesmie napojiť žiadny nadriadený ekonomický systém, tzn. podnikateľ tak nebude mať prepojenú pokladnicu s účtovníctvom a všetky predaje bude musieť manuálne nahadzovať do svojho účtovného resp. podnikového informačného systému. Samozrejme, pri malom podnikateľovi, ktorý mesačne zobchoduje pár desiatok dokladov, je to lacné a pomerne rýchle riešenie eKasy.
Rieši eKasu aj Solitea Slovensko?
Áno, spoločnosť Solitea Slovensko v tomto stojí za svojimi zákazníkmi. Intenzívne sa pripravujeme na riešenia, ktoré pomôžu aplikovať eKasu do života tak, aby naši zákazníci pociťovali čo najmenší tlak.
Money bude pripravené komunikovať s on-line registračnými pokladnicami (eKasa klient) od doteraz podporovaných výrobcov (VAROS, BOWA, Elcom). K dnešnému dňu nie je pre eKasu certifikované žiadne zariadenie. Očakávame, že v najbližších týždňoch budú certifikované zariadenia pribúdať – túto informáciu budeme priebežne aktualizovať podľa ukončených certifikácií.
Ak máte záujem o riešenie eKasy, vyplňte formulár a my sa Vám ozveme a pomôžeme Vám s jej riešením.
Súvisiace články
Čo je formulár o bezdlžnosti a kedy ho potrebujem?
Viete, ako na výpočet čistej mzdy pri dohode o pracovnej činnosti?