Dátum publikácie 07. 12. 2016 Komentáre 3 Zdieľať článok

Mesačný prehľad – Novinky pre SZČO a malé firmy

Author Solitea 2 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Koniec novembra a začiatok decembra priniesol podnikateľom zaujímavé zmeny. Publicitu v médiách si vyslúžili predovšetkým elektronické schránky a gastrolístky. Zmien sa však dočkala aj štátna virtuálna registračná pokladnica…

Stravné sa zvyšuje na 4,50 €

Od 1. decembra 2016 sa menia sumy príspevku na stravu pri tuzemských pracovných cestách. Táto zmena má vplyv aj na výšku ceny stravných lístkov alebo ak chcete gastrolístkov, či straveniek. Tieto lístky môžu mať po novom už hodnotu 4,50 €.

Ak pošlete zamestnancov na pracovnú cestu alebo ju ako podnikateľ absolvujete samostatne, máte nárok na stravné – môžete si ho zaúčtovať ako náklad.

Sadzby stravného pri tuzemských pracovných cestách sú od 1.12.2016 nasledovné:

  • 4,50 € pri pracovnej ceste, ktorá trvá 5 – 12 hodín,
  • 6,70 € pri pracovnej ceste, ktorá trvá 12 – 18 hodín,
  • 10,30 € pri pracovnej ceste, ktorá trvá viac ako 18 hodín.

Poznáte 4 najčastejšie chyby v súvislosti so stravnými lístkami? Chcete si prečítať viac o tejto téme? Ďalšie informácie a užitočné rady pre účtovníkov nájdete v článku o zmenách výšky stravného.

Štart elektronických schránok sa opäť odkladá

Dlhé rady a tečúce nervy pri vybavovaní občianskych preukazov s čipom, ako aj preťažené kapacity na oddeleniach dokladov prinútili kompetentných opäť posunúť štart projektu elektronických schránok. Pôvodne avizovaný termín 1. januára 2017 sa posúva o pol roka. Ako povedal minister Pellegrini: „už naozaj naposledy“. Takže ak ste si nestihli ako štatutár vybaviť nový občiansky preukaz s čipom, máte ešte 6 mesiacov čas. Držíme Vám palce. :-)

Viac o tejto téme nájdete v našom článku z leta o zriaďovaní elektronických schránok.

Virtuálna registračná pokladnica je doplnená o novinky

Finančná správa pridala nové funkcie do bezplatnej virtuálnej registračnej pokladnice. V novej verzii:

  • Pribudol rozpis platidiel, aby bolo možné rozlíšiť, či zákazník zaplatil v hotovosti, kartou alebo iným spôsobom.
  • Bol doplnený EAN kód (tzv. čiarový kód) pre zadanie tovaru alebo služby.
  • Pribudla možnosť písať poznámky na pokladničný doklad (napr. kontaktné informácie alebo otváracie hodiny).
  • Zároveň je v nových mobilných aplikáciách možné pokladničné doklady tlačiť na mobilných tlačiarňach s tlačiarňou na baterky. Túto možnosť využívajú napr. taxikári, či stánkari, ktorí nemajú prístup k elektrickej sieti.

Súvisiace články

Sadzby DPH na Slovensku: prehľad pre nových platiteľov

20. 01. 2023 6 minút čítania 1
Prečítať článok

Čo nesmie chýbať na vašich faktúrach. Záleží aj na tom, či ste platiteľmi DPH

18. 01. 2023 9 minút čítania 0
Prečítať článok

    3 komentáře

    1. blank ed píše:

      vedeli by ste mi odporučit tlačiaren pre vrp na baterky

      1. blank Veronika píše:

        Dobrý deň, tlač dokladov z virtuálnej registračnej pokladnice je možná z operačných systémov iOS a tiež Android. Podporujú ju napr. Star S220i, Star SM-T300i či BIXOLON SPP-R200II. Pre Android aj Zonerich AB-330M. Tlač naďalej podporujú aj tlačiarne kompatibilné s technológiou Mopria, t.j. tlačiarne od výrobcov HP, Epson, Samsung, tiež Cannong. Moodely, ktoré sú podporované SW ovládačom daného výrobcu (pre Android) a tlačiarne kompatibilné s technológiou AirPrint (pre iOS).

    2. blank Peter píše:

      Pouzivam uz niekolko mesiacov malicku baterkovu Mini Tlačiareň KML-58. Funguje vynikajuco.

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *