Dátum publikácie 29. 05. 2017 Komentáre 0 Zdieľať článok

Elektronická schránka, od aktivácie až po nastavenie

Author Solitea 2 minúty čítania 0
Náhledový obrázek

Posledný odklad do času povinného používania elektronických schránok sa blíži. Už od 1. júla 2017 sa musíme pripraviť na to, že nám úradné oznámenia, či zásielky od štátnych inštitúcií, môžu prísť okrem klasickej pošty, aj elektronicky.

Elektronické schránky sú už zriadené a aktivované pre každú právnickú osobu na SR. Preto by ste si mali ako konateľ, či štatutár do júla vybaviť a aktivovať občiansky preukaz s čipom, tzv. eID kartu. Pomocou nej sa do elektronickej schránky prihlásite. Dôvodom posledného polročného odkladu spustenia prevádzky elektronických schránok, bol práve nápor podnikateľov a veľký počet žiadostí o vydanie eID kariet.

Čo vás čaká a neminie? Podnikli sme za vás „skúšobnú jazdu“. Prešli sme celý proces aktivácie a nastavenia elektronickej schránky.

Skôr ako začnete

Potrebujete občiansky preukaz s čipom. Vaša eID karta musí byť aktivovaná najneskôr do 1. júla 2017, t.j. pri jej preberaní na Polícii si zvolíte 6-miestny a 8-miestny PIN, BOK a PUK kód. K eID karte dostanete USB čítačku, vďaka ktorej sa pripojíte k vašej elektronickej schránke.

Ako si aktivujete elektronickú schránku?

Po aktivácii eID karty nájdete podrobné inštrukcie v článku Aktivácia schránok právnických osôb. Prípadne si môžete priamo stiahnuť aplikácie pre váš operačný systém:

  1. Ovládače USB čítačky eID karty (nezabudnite si ju predtým zapojiť do USB portu v počítači)
  2. Súbor pre inštaláciu aplikácie na prihlásenie eIDklient

Najskôr si nainštalujte ovládače a potom aplikáciu eID Klient.

Elektronická schránka potrebná inštalácia programu
Pri prvom spustení sa pripravte na to, že možno bude potrebné povoliť komunikáciu cez firewall so stránkou slovensko.sk. Taktiež výzvu operačného systému Windows, či prípadnú antivírusovú ochranu alebo firewall iných výrobcov.

Elektronická schránka prvotné nastavenia Windows Firewall

1. prihlásenie sa do elektronickej schránky

BOK kód elektronická schránka blog iDokladPo nainštalovaní potrebných programov do počítača opäť navštívte stránku slovensko.sk. V pravom hornom rohu kliknite na „Prihlásiť sa na portál“. Pozor, čítačku eID karty musíte mať vždy pri tomto kroku pripojenú k PC, aj s vloženým občianskym preukazom. Následne zadáte 6-miestny BOK kód a budete priamo presmerovaný do elektronickej schránky vašej firmy. My sme v nej našli dve staršie správy a po chvíli prišla tretia, uvítacia od Úradu vlády SR.

Nastavenia a prvé kroky v elektronickej schránke

Elektronickú schránku nemusíte denne kontrolovať, stačí si nastaviť preposielanie notifikácií o nových správách na váš súkromný e-mail. Vždy sa včas dozviete, o novej správe a následne elektronickú schránku navštívite.

TIP pre Vás

Zistili sme, že existuje aj možnosť nastaviť si Outlook alebo iný program, ktorý používate na elektronickú poštu tak, aby sa pošta z elektronickej schránky preberala pomocou POP3 protokolu priamo do vašej e-mailovej schránky. Toto nastavenie je však trošku zložitejšie, ale výsledok stojí za to. Ak to nezvládnete sami, požiadajte vášho správcu počítačov.

 

Súvisiace články

Sadzby DPH na Slovensku: prehľad pre nových platiteľov

20. 01. 2023 6 minút čítania 1
Prečítať článok

Čo nesmie chýbať na vašich faktúrach. Záleží aj na tom, či ste platiteľmi DPH

18. 01. 2023 9 minút čítania 0
Prečítať článok

    Pridaj komentár

    Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *