Dátum publikácie 05. 04. 2023 Zdieľať článok

3 tipy, ako sa stať úspešným podnikateľom

Author Seyfor Slovensko, a.s. 3 minúty čítania 5
Náhledový obrázek
Hodiny práce, pokusy, ktoré sa nepodarili, a pár failov. Podhubie úspechu často nie je vidieť - u vrcholových športovcov, vedcov, ani u podnikateľov. Skúste 3 tipy, ktoré vám pomôžu prekonať prekážky na ceste k úspechu. Pomôže vám jasné uchopenie vízie vášho podnikania, múdra práca s časom a pravidlo, ktoré vám dodá odvahu sa pustiť do podnikania. Ihneď.

Článok je vhodný pre začínajúcich podnikateľov.

Receptov na úspešné podnikanie je plný internet. My sme pre vás vybrali 3 tipy, ktoré sa osvedčujú podnikateľom fakturujúcim s iDokladom:

  • Podnikanie s víziou: koncept zlatého kruhu.
  • Práca s časom: Paretovo pravidlo 80/20.
  • Odbornosť: pravidlo 10 000 hodín.

Čo je úspech a kto je úspešný podnikateľ

Na začiatku si stanovte, čo je pre vás úspech a ako ho budete merať:

  • Je to čiastka, ktorú za rok zarobíte?
  • Je to počet spokojných zákazníkov, ktorí sa za vami pravidelne vracajú?
  • Množstvo dohodnutých zákaziek na pol roka dopredu?

Pokiaľ dáte svojej predstave o úspechu jasnú podobu a bude merateľná, ľahko si vyhodnotíte, či sa vám darí.

Viete, prečo robíte biznis? Pomôže koncept zlatého kruhu

Simon Sinek vo svojej knihe Začnite s prečo, hovorí, že: „Ľudia nekupujú to, čo robíte, ale prečo to robíte.“ V knihe vysvetľuje koncept zlatého kruhu, vďaka ktorému sa vaše motívy premietnu aj do produktov a služieb. A tiež budete vedieť, prečo podnikáte aj vo chvíli, keď sa vám nedarí a najradšej by ste to zabalili.

Než sa pustíte do bezhlavého podnikania, začnite s prečo – ujasnite si dôvod a víziu svojho podnikania. Sinek hovorí, že hoci väčšina podnikateľov aj zamestnancov firiem presne vie, čo robia alebo vyrábajú, mnoho z nich nevie prečo.

Keď budete vedieť prečo, premyslite, akým spôsobom chcete podnikať a čo bude výsledkom – aká služba alebo produkt.

blank

Ujasnite si svoje „prečo“, lepšie to potom spoznajú aj vaši zákazníci. Zdroj: Začnite s prečo

Základná povinnosť podnikateľa: práca s časom

Ako podnikateľ žonglujete povinnosti a často ste obchodník, marketér alebo tvorca v jednej osobe. Zručnosť, ktorá vás priblíži k úspechu, je múdra práca s časom.

Naučte sa vyťažiť z mála času čo najviac výsledkov – pomocou Paretovho pravidla 80/20.

Pravidlo hovorí, že obvykle 80 % výsledkov vzniká z 20 % príčin. Čas preto venujte činnostiam, ktoré prinesú výsledky – neplytvajte ním v situáciách, ktoré podnikanie nerozvíjajú. Pravidlo vás rýchlejšie priblíži k podnikateľským cieľom.

V praxi to znamená, že je dobré sa sústrediť napríklad na 20 % klientov, ktorí vám s veľkou pravdepodobnosťou zaistia až 80 % príjmov.

Ďalšie príklady Paretovho pravidla v praxi:

  • 80 % výnosov je vďaka 20 % investícií,
  • 80 % nových zákaziek získava 20 % predajcov či obchodníkov,
  • 80 % sťažností pochádza od 20 % zákazníkov.

Staňte sa podnikateľom odborníkom za 10 000 hodín

Ďalším kľúčom k úspechu je pravidlo, vďaka ktorému sa stanete profesionálom v akomkoľvek odbore. Podnikateľom, manažérom, ale aj lekárom alebo maliarom.

Pomôže vám Pravidlo 10 000 hodín, ktoré formuloval Malcolm Gladwell v knihe Mimo radu. Podľa Gladwella nepotrebujete talent, ale usilovnosť a čas.

V praxi pravidlo znamená, že úspech je o vytrvalosti. Aby ste sa stali skutočným odborníkom v jednej oblasti, napríklad v podnikaní, musíte jej venovať 10 000 hodín. To je zhruba 2 000 dní – 5 a pol roka, pokiaľ by ste sa činnosti venovali každý deň 5 hodín.

Pokiaľ chcete byť úspešným podnikateľom, čím viac sa na podnikanie zameriate a rozšírite si v ňom znalosti, tým skôr vás čaká úspech.

Súvisiace články

Čo je predajka a kde ju môžete a nemôžete využiť?

24. 05. 2024 2 minúty čítania 0
Prečítať článok

Ako podať daňové priznanie elektronicky

22. 05. 2024 6 minút čítania 1
Prečítať článok