Nastavenie – Aplikácia

Skopírovať link Skopírované
Posledná aktualizácia: 20. 12. 2022 2 minúty čítania

Nastavte si aplikáciu iDoklad tak, aby sa vám s ňou pracovalo pohodlne. Všetky základné nastavenia nájdete pod kartou Aplikácia (agenda Nastavenie → Aplikácia).

V jednotlivých záložkách nastavíte:

  • všeobecné nastavenia,
  • import,
  • štítky,
  • API.

Všeobecné nastavenia

Skopírovať link Skopírované

Na karte Všeobecné nastavenia (časť Nastavenie → Aplikácia → Všeobecné nastavenia) podľa svojich preferencií navolíte tieto funkcie:

  • Kôš,
  • Tmavý mód,
  • Podfarbenie hornej lišty,
  • Nastavenie notifikácií,
  • Počet desetinných miest,
  • Jazyk aplikácie,
  • Export.

Pri zapnutí prepínača Kôš sa doklady po zmazaní neodstránia navždy, ale sa presunú do koša, odkiaľ ich môžete podľa potreby obnoviť.
Aplikáciu iDoklad v bežnom nastavení vidíte s bielym pozadím, pokiaľ ale preferujete tmavé pracovné prostredie, zapnite prepínač Tmavý mód.

V Podfarbení hornej lišty vyberte farbu, do ktorej sa prefarbí horná lišta aplikácie. Modrá, zelená, červená, voľba je na vás.  Ak farebné podfarbenie nechcete, kliknite na ikonku icon.

V nastavení Notifikácií zvoľte, či chcete notifikácie automaticky dostávať, konkrétne:

  • Upozornenie: informácie o novej odpovedi zo zákaznickej podpory alebo o zobrazení faktúry odoslanej odkazom,
  • Prevádzkové: o automaticky vystavených pravidelných fakturách, automaticky odoslaných upomienkach alebo automaticky spracovaných bankových pohyboch.

Tieto krátke správy sa zobrazujú v hornom rohu iDokladu pod ikonou zvončeka icon.

V nastavení aplikácie si viete zvoliť aj Počet desatinných miest (pre cenu a množstvo), ktoré sa na dokladoch zobrazia.

V Jazyku aplikácie zvolíte preferovaný jazyk prostredia. Na výber máte slovenčinu, češtinu, angličtinu a nemčinu.

Zapnutím prepínača Export povolíte úpravy dokladov po prenesení do účtovných systémov. Ak posielate doklady na spracovanie do externého účtovného systému, odporúčame ich dodatečné úpravy radšej zakázať.

Import

Skopírovať link Skopírované

Do iDokladu môžete importovať faktúry aj kontakty na nich, ktoré v aplikácii zatiaľ nemáte (agenda Nastavenie → Aplikácia → Import), a to z účtovných programov Pohoda a SuperFaktura.

S importovanými dokumentmi potom môžete ďalej pracovať a upravovať ich. Pri importe sa spárujú aj kontakty (podľa IČO) a pokiaľ niektoré kontakty v iDoklade zatiaľ uložené nemáte, automaticky sa vytvoria nové karty kontaktov.

Ako na to sa dozviete v návode Import faktúr do iDokladu.

Štítky

Skopírovať link Skopírované

Priradenie štítkov k dokladom vám uľahčí prácu. Doklady označte názvom projektu, prioritou alebo napríklad činnosťou, ktorej sa týkajú – budete mať dobrý prehľad a môžete ich podľa štítkov aj jednoducho filtrovať.

V karte Štítky (agenda Nastavenie → Aplikácia → Štítky) môžete prvky pridať icon, upraviť icon alebo mazať icon. Do prázdneho poľa zadajte názov štítku a kliknite na tlačidloUložiť.

Štítky ľahko upravíte aj v detaile každého dokladu, nielen v nastavení.

API

Skopírovať link Skopírované

Na karte API (agenda Nastavenie → Aplikácia → API) prepojíte iDoklad so svojím e-shopom alebo iným softvérom.

Aby ste s iDokladom úspešne prepojili svoj e-shop alebo softvér, potrebujete Kľúče na použitie v API. Vygenerujte si kľúče Client Id a Client Secret. Kliknutím na tlačidlo Vygenerovať vytvoríte unikátne kľúče pre svoju firmu.

Všetky aplikácie, ktoré majú do iDokladu prístup cez API prepojenie potom skontrolujete v prehľade Prihlásených aplikácií cez API.

Boli tieto informácie pre Vás užitočné?
0 0

Stále si neviete rady?

blank

Chcete si prečítať náš Podnikateľský servis?

Čítať
blank

Pracujete v iDoklade a potrebujete poradiť?

Spýtajte sa nás

Mohlo by Vás zaujímať

Vybrať inú tému